سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بارانی

شهرستان محلات از شمال و شرق به شهرستان دلیجان، از غرب به شهرستان‌های اراک و خمین و از جنوب به شهرستان گلپایگان محدود می‌شود. این شهرستان دارای دو شهر محلات و نیم ور است. علاوه بر آب و هوای بسیار خوب این منطقه، کلکسیونی از ظرفیت‌های گردشگری از جمله چشمه‌های آبگرم، سرچشمه آب معدنی و گل‌های زیبا و زینتی در کنار آتشکده منطقه تاریخی خورهه، این شهرستان را تبدیل به یک مجموعه با ارزش گردشگری و تاریخی کرده است.

محلات شهر گل‌های رنگارنگ

محلات یکی از سرآمدترین شهرهای کشور در تولید انواع گل‌ها و گیاهان زینتی است. در این شهرستان انواع متعددی از گل‌ها پرورش می‌یابند و از این رو یکی از قطب‌های مهم پرورش گل در ایران به شمار می‌رود.

پرورش گل در ایران به یک هزار و 300 سال پیش برمی گردد و شهر محلات به عنوان پایه گذار، ایجاد کننده و توسعه دهنده این صنعت، نقش پر اهمیت و ویژه ای در این رابطه دارد.

انواع گل‌های تولیدی در محلات عبارتند از گل‌های آپارتمانی، شامل 20 گونه چون انواع پیتوس، آلکون ها و…، گل‌های شاخه‌ای شامل 19 گونه چون گلایل، میخک، زنبق و…، انواع درختچه‌های زینتی چون رز، نسترن، میمون و صدفی و انواع نهال که بازدید از این منطقه می‌تواند فرصت مناسبی برای علاقمندان به گل و گیاه باشد.